Strona główna  |  FAQ
FAQ 

Jak długo realizowane jest zamówienie?

Ze strony księgarni realizacja zamówienia zamyka się w ciągu maksymalnie trzech dni roboczych. W 90% przypadków paczki płatne przy odbiorze zamówione do południa danego dnia są wysyłane dnia następnego. Zamówienia opłacane przelewem są wysyłane po odnotowaniu wpłaty. Należy pamiętać, że przelewy często nie trafiają na konta tak szybko jak powinny, gdyż banki lubią naszymi pieniędzmi obracać. Zwykle przelew wysłany danego dnia trafia na konto docelowe dnia następnego. Od chwili realnego otrzymania wpłaty realizujemy 90% zamówień następnego dnia roboczego. W wypadku zamówień na większą ilość pozycji kompletacja zamówienia może trwać trzy dni robocze. Osoby dokonujące przelewów w placówkach Poczty Polskiej powinny mieć na uwadze, że na porządku dziennym są sytuacje, kiedy przelew trafia na konto adresata nawet po kilku dniach. Bywa, że docierają do nas terminowo nadane przelewy dopiero wtedy, kiedy zamówienie już zostało z naszej strony anulowane ze względu na brak wpłaty. Aby przyspieszyć wysyłkę można nadesłać na nasz mail zdjęcie lub skan dowodu przelewu.

Jak długo idzie przesyłka?

Tu wiele zależy od solidności poczty lub kuriera. Paczki i listy ekonomiczne Poczty Polskiej wędrują średnio 3-4 dni robocze. Z reguły do dużych miast przesyłki trafiają w 2-3 dni, do mniejszych miejscowości idą nawet około 10 dni. Maksymalny czas jaki dajemy przesyłce ekonomicznej to 14 dni roboczych. Po tym czasie składamy reklamację i ponawiamy wysyłkę lub zwracamy pieniądze.

Paczka nadana na Poczcie Polskiej priorytetem idzie średnio 2-3 dni robocze. Maksymalny czas jaki dajemy przesyłce priorytetowej to 14 dni roboczych. Po tym czasie składamy reklamację i ponawiamy wysyłkę lub zwracamy pieniądze.

Paczka kurierska idzie w założeniu maksymalnie dwa dni. Po jej  wysłaniu przesyłamy e-mailowo informację o nadaniu wraz z numerem przesyłki. Należy jednak pamiętać, że kurier jeżeli nie zastaje adresata w domu bywa potem trudno uchwytny i jego możliwości zgrania się w czasie z adresatem bywają ograniczone. Kurier zwykle ma telefon adresata, ale wiadomo, że kontakt telefoniczny bywa zawodny. Jeżeli paczka nie dociera i nie widać informacji od kuriera warto sprawdzić informacje na stronie kuriera i w razie wątpliwości skontaktować się telefonicznie z firmą kurierską. Przesyłka kurierska jest najszybsza i najpewniejsza, w wypadku cięższych przesyłek także tańsza. Wszystkie zamówienia pobraniowe za większe kwoty wysyłamy kurierem.

Oddajcie mi moje pieniądze!

Jeżeli zamówionej książki zabraknie na magazynie oddajemy pieniądze. To się niestety zdarza. Księgarnie internetowe zwykle nie mają swoich magazynów lub są one skromne w porównaniu z ich ofertą obejmującej zwykle więcej niż kilkanaście tysięcy pozycji. Większość oferty to oferta pochodząca z bazy hurtowni. Rzecz jasna baza hurtowni nie może być zestrajana z bazą księgarni co 5 minut. W naszym wypadku magazyn jest analizowany kilka razy na dzień. Zatem zdarzają się sytuacje, że klient zamawia książkę, której już nie możemy zdobyć. Zdarza się także, że w podobnym czasie z wielu księgarni przychodzi do jednej hurtowni zamówienie na ten sam jedyny egzemplarz danej książki. W takiej sytuacji dla kogoś jej zabraknie. Takie braki nie są częste, bo staramy się zamawiać książki szybko, jednak w wypadku gdy klient nie płaci od razu szansa, że książki którą zamawia braknie, rośnie. Tak na to patrząc najpewniejsze jest zamówienie przesyłki za pobraniem, choć nie jest to rozwiązanie najoszczędniejsze. Jeżeli braknie czegoś z kilku pozycji zamówionych przez klienta wysyłamy pozostałe i zwracamy pieniądze za pozycje brakujące. Staramy się w takiej sytuacji obniżyć koszty przesyłki stosownie do ilości zamówionych pozycji. Warto zwrócić uwagę, że problemy z dostępnością pozycji zdarzają się notorycznie w wypadku podręczników szkolnych zamawianych w okresie lipca, sierpnia i początku września. W tym czasie rynek podręczników jest tak zmienny, że bez wstydu (wiedząc, ze problem jest powszechny) przyznajemy się, że nie jesteśmy w stanie nad nim zapanować.

Czuję się pokrzywdzony. Tak być nie może.

Staramy się pracować dobrze i rzetelnie, niemniej jak w każdej pracy zdarzają się błędy. Zawsze staramy się, aby nasi klienci nie byli stratni z racji błędów naszych czy współpracujących z nami hurtowni. Jeżeli trafi się w zamówieniu niewłaściwa książka, nie ten rocznik lub egzemplarz wadliwy dokonujemy wymiany i zwracamy koszty odesłania wadliwego egzemplarza do nas. Zawsze staramy się działać na korzyść klienta. Nie podajemy tu adresu do reklamacji, bo adresy bywają różne zależnie od tego z jakiego asortymentu pochodzi pozycja. Prosimy w takim wypadku o jak najszybszy kontakt mailowy. Jeżeli w toku realizacji zamówienia dokonaliśmy błędów można liczyć na zwrot kosztów wysyłki z naszej strony lub/i rabat przy kolejnym zamówieniu.

Zamawiam większą ilość. Czy na pewno jest tyle egzemplarzy?

Zgodnie z regulaminem wysyłamy ilość, którą posiadamy. Jednak jeśli ktoś pyta e-mailowo, czy zastrzega w komentarzu zamówienia zainteresowanie tylko zamówioną ilością najpierw ustalamy czy jesteśmy w stanie zrealizować zamówienie w całości. Nasz sklep pokazuje pozycje, których w magazynie jest minimum jeden egzemplarz i nie możemy gwarantować realizacji zamówienia na większą ilość, ani tego że możemy zaproponować taką cenę dla większej ilości egzemplarzy. Prosimy o zrozumienie w tej sprawie. Często większe zamówienia realizujemy partiami. Najpierw wysyłamy to, co mamy, a resztę zamawiamy i dosyłamy później. W przypadku zamówień na większą ilość danego tytułu staramy się kontaktować z klientem w sprawie trybu realizacji zamówienia.

Złożyłem zamówienie, ale nie otrzymałem żadnej informacji!

Po złożeniu zamówienia klient w ciągu kilku minut powinien otrzymać automatyczną wiadomość z zestawieniem zamówionych pozycji, ich ceną i wpisanymi informacjami oraz z numerem konta, na który należy dokonać opłaty (jeśli nie zamówiono paczki za pobraniem). Brak takiej informacji z naszej strony oznacza, że wystąpił jakiś problem. Najprawdopodobniej zamówienie nie zostało dokończone kliknięciem w przycisk potwierdzenia. Inny częsty przypadek to niepoprawnie wpisany adres e-mail. W każdym razie wymaga to kontaktu e-mailowego ze sklepem i informacji o problemie.

Czy na pewno otrzymam wszystkie zamówione książki!

Na pewno każdy kto kilka lat żyje na świecie doświadczył sytuacji, w której zamówiony towar znika mu sprzed nosa, z księgarni wychodzi klient z książką, o którą właśnie pytasz a sprzedawca z żalem rozkłada ręce, klientka mierzy sukienkę w rozmiarze, który sobie upatrzyłaś, podbiera ci sprzed nosa ostatnie pudełko z twoimi wymarzonymi butami, klient przed tobą podbiera ci kalafiora, po którego właśnie wyciągałeś rękę. Sklep internetowy nie różni się od innych sklepów w tym względzie. Można wręcz powiedzieć, że w sklepie internetowym taka przykra sytuacja może przytrafić się częściej. Asortyment tytułów jest nieporównanie większy niż w stacjonarnej księgarni, ale znacznie większa jest szansa, że w podobnym czasie po ten sam towar wyciąga ręce wielu klientów, co w wypadku podręczników szkolnych czy akademickich w gorącym okresie i w wypadku szczególnie popularnych tytułów, zdarza sie niestety dosyć często. Poza tym, o ile w sklepie za rogiem zabraknie twojego upatrzonego kalafiora to nie ma go na półce i już, tu natomiast, ktoś musi brak zaznaczyć w bazie danych i wprowadzić odpowiednią zmianę na stronie sklepu. To sprawia, że niektóre towary żyją przez pewien czas wirtualnie. Nie jest to czas długi, zwykle najwyżej rzędu kilku godzin, ale to się jednak zdarza. Robiąc zatem wirtualne zakupy trzeba sie niestety liczyć z takim zdarzeniem. Ponadto trzeba pamiętać, że sklepy internetowe zamawiają większość towarów, które oferują, dopiero po ich zamówieniu lub opłaceniu przez klienta. A zatem, jeżeli klient zamawia towar i opłaca go po 10 dniach od złożenia zamówienia prawdopodobieństwo, że towaru już nie będzie rośnie. Zamawianie od razu nie jest możliwe, gdyż bardzo wielu klientów składa zamówienia, z których potem rezygnuje, ilość takich sytuacji jest na tyle duża, że wyklucza rentowność szybkiego zamawiania towaru. Co zatem w sytuacji kiedy braknie zamówionej książki. W wypadku zamówień za pobraniem informujemy o braku, w wypadku zamówień już opłaconych księgarnia zwraca pieniądze za tytuły, których braknie w przesyłce. Ponieważ staramy się działać możliwie najkorzystniej dla klienta, w wypadku braku obniżamy koszt przesyłki na pozostałe tytuły. Jeżeli towar wraca do naszej oferty a klient ponownie go zamawia oferujemy obniżenie kosztów przesyłki dla nowego zamówienia o połowę. Ponieważ nie działamy charytatywnie nie jesteśmy w stanie dosyłać brakujących tytułów w ramach wcześniejszego zamówienia.

Zapłaciłem, a paczki nie ma i nie ma!

Poprawny przelew powinien zawierać numer zamówienia. Numer wyświetla się po złożeniu poprawnego zamówienia w sklepie. Przelew powinien także zawierać nazwisko klienta, które zostało podane w trakcie podawania zamówienia. Jeśli wpłata pochodzi z innego konta warto dla pewności podać wraz z numerem zamówienia także nazwisko. Sporadycznie może się zdarzyć, że obsługa sklepu nie odnotowała prawidłowo wpłaty. Należy pamiętać, że po otrzymaniu wpłaty sklep wysyła informację na adres e-mail podany w trakcie składania zamówienia. Brak takiej informacji ze strony sklepu w ciągu trzech dni od dokonania przelewu powinien być dla klienta sygnałem do niepokoju. Warto wtedy spytać o swoją wpłatę.

Jaki jest wasz numer konta, bo nie mogę znaleźć

Numer konta powinien być w liście e-mail otrzymanym po złożeniu zamówienia. Brak takiego listu oznacza problem z zamówieniem. Nasz numer konta i dane do przelewu to:

Firma: Literacka.pl Łukasz Stadnicki,

Adres: ul. Przybyszewskiego 23, 30-128 Kraków,

Konto bankowe: mBank: 98 1140 2004 0000 3702 4297 8794

Potrzebuję fakturę

Do każdej nadanej przez nas paczki dołączamy paragon fiskalny lub fakturę jeżeli wypełnione zostały pola "Nazwa firmy" i "NIP". Dokument może być za okładką jednej z książek lub w dodatkowej folii lub kopercie pod adresem wysyłki na opakowaniu. Koszty przesyłki wliczane są w cenę zamówionych towarów i nie są osobno zaznaczone. Dla jednego zamówienia możemy wystawić kilka różnych dokumentów, trzeba w takim wypadku w komentarzu do zamówienia wpisać potrzebne informacje.

Czy transakcje kartą są bezpieczne?

Płatności kartą oraz przelewy bezpośrednie można realizować za pośrednictwem internetowych kanałów płatności serwisu PayByNet.pl prowadzonego przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A., zapewniającego bezpieczny szyfrowany przepływ danych. Jest to sprawdzone rozwiązanie. Regulamin usługi oraz certyfikaty bezpieczeństwa dostępne są na stronie paybynet.pl. System paybynet.pl informuje naszych klientów o przebiegu płatności odrębnymi wiadomościami. Prosimy o uważne śledzenie komunikatów systemu.

Czemu nikt nie odbiera telefonu?

Przez lata nie podawaliśmy telefonu do księgarni, ale wiele osób uparcie wierzy, że umieszczenie na stronie telefonu firmy zwiększa jej wiarygodność. Przekonanie to utwierdzają porady dotyczące zaufania do sklepów internetowych zamieszczane w pismach, których odkrywcze porady zasadzają się na przekonywaniu, że przed założeniem dziecku pieluchy należy mu osuszyć pupę, a dla zapewnienia bezpieczeństwa komputera należy w nim zainstalować rezydentny program antywirusowy. Właściciel tej księgarni wielokrotnie się przekonał na własnej skórze, że telefon podać łatwo, ale w niczym nie ułatwia to transakcji. Najpewniejszy kontakt eliminujący nieporozumienia rodzące się w trakcie żywej rozmowy to kontakt przez e-mail. Słowo pisane jest lepsze niż słowo zapamiętane czy zanotowane. Dlatego większość rozmów telefonicznych rozpoczyna się pytaniem z naszej strony czy w tej sprawie został przesłany e-mail i kończy prośbą o przesłanie w tej sprawie wiadomości e-mail. Telefon w większości wypadków niczego nie przyspieszy. Proszę go traktować jako rezerwowy kanał kontaktu, gdy z jakiejś przyczyny kontakt e-mailowy zawiedzie. Nic tak nie irytuje jak telefon, który nie jest odbierany. My deklarujemy, że nasz telefon rzadko jest odbierany, co powinno zmniejszyć ewentualne rozczarowanie. Oferujemy dobre ceny i wysoką jakość usług między innymi dlatego, że nie zatrudniamy armii telefonistek. Acha, nr telefonu to: 12 4453169.

Jak pakujecie przesyłki?

Przede wszystkim dobrze. 70% książek pakujemy w karton, dbamy, aby przesyłki były szczelne, zwarte, mocno oklejone, aby książki w pudełkach się nie przesuwały. Mniejsze książki w miękkiej oprawie pakujemy w koperty bąbelkowe, gdyż to wygodniejsze i bardzie ekonomiczne oraz szybsze. Książki pakowane w karton owijamy folią aby zabezpieczyć je przed wilgocią i dodatkowo zabezpieczyć przed przesuwaniem się i obijaniem.

Jaką firmą kurierską wysyłacie przesyłki?

Od stycznia 2011 korzystamy z usług firmy Siódemka. Jesteśmy z tych usług bardzo zadowoleni. Mamy znacznie mniej problemów i skarg klientów niż wcześniej, kiedy korzystaliśmy z usług innych firm. Niemal 100% paczek jest dostarczanych następnego dnia po nadaniu, kurierzy zwykle dzwonią do naszych klientów umawiając się na odbiór. Przesyłki docierają w bardzo dobrym stanie, choć byłoby rzecz jasna lepiej, żeby magazyny i auta kurierów były jeszcze czystsze.

Dlaczego przy płatnościach kartą i szybkimi przelewami bezpośrednimi doliczana jest opłata 1,5% wartości transakcji?

Takie płatności realizowane są przez PayByNet - to system bezpośrednich i gwarantowanych płatności internetowych opracowany przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A. specjalnie na potrzeby handlu elektronicznego. To obecnie najszybszy sposób płatności w Internecie, dzięki któremu zamówienie może zostać zrealizowane od razu po zatwierdzeniu przelewu przez klienta.

Korzyści z płatnośći w ten sposób: sklep od razu po złożeniu i opłaceniu zamówienia wie o jego opłaceniu i może przystąpić do jego realizacji. Minimalizuje to ryzyko, że zamówionego przez Klienta towaru zabraknie, może także o jeden dzień przyspieszyć termin wysyłki. Niestety nic nie jest za darmo, od płatności kartami i przelewami bezpośrednimi sklep musi zapłacić prowizję. Dlatego realizacja zamówienia w ten sposób kosztuje więcej niż przy opłaceniu przelewem tradycyjnym. W wielu sklepach takie płatności nie są obarczone dla klienta dodatkową opłatą, bo płacą za obsługę takich płatności wszyscy klienci sklepu w cenie produktów. Literacka.pl wychodzi z założenia, że uczciwe jest, aby taką opłatę płacili jedynie klienci, którzy na taki rodzaj transakcji się decydują, przyjmując płynące z tego korzyści i niestety także koszty. Jeżeli wielu z Państwa to zniechęca to pewnie dobrze, gdyby stało się to regułą w handlu operatorzy kart płatniczych i banki pobieraliby znacznie niższe i uczciwsze opłaty za tego typu usługi, nie przekraczające 0,5% jak ma to miejsce w wielu innych krajach Europy. W polsce opłaty są tak skandaliczne, że uważamy, że lepiej się na nie nie narażać i nie dawać za darmo pieniędzy ludziom, którzy postępują względem naszego kraju nieuczciwie. Warto mieć także na uwadze, że nastąpiło nieco zmian w prawie, które zmusiły banki do szybszego realizowania transakcji i od września 2012 większość przelewów, które dawniej otrzymalibyśmy na konto dopiero następnego dnia trafia na konto już tego samego dnia. Tym bardziej nie warto przepłacać.

Jak mogę skorzystać z paczkomatów InPost?

Aby skorzystać z paczkomatu InPost - najtańszej oferty dostarczenia przesyłki, należy zarejestrować się na stronie paczkomaty.pl. W czasie zakupów na naszej stronie należy użyć tego samego adresu e-mail, który zarejestrowano na stronie paczkomaty.pl. Wtedy będzie możliwe wybranie przesyłki do paczkomatu w trakcie zakupów na naszej stronie. Domyślnie wybrany zostanie adres paczkomatu wybrany na stronie paczkomaty.pl, ale można na naszej stronie wskazać inną maszynę. Zapraszamy do korzystania z tej nowoczesnej i bardzo wygodnej usługi.

 


Kontynuuj Zakupy



Paczkomaty
Huta Dźwięku

Copyright ©2017 LITERACKA.PL. Wszelkie prawa zastrzeżone.     Regulamin sklepu   /   Polityka prywatności
Projekt i wdrożenie: Mysklep-online.pl